söndag 12 september 2010

6 veckor!

Idag har det faktiskt gått hela sex veckor sen jag slutade med socker!
Jag har inte skrivit här på ganska länge men det beror mest på att jag har varit sjuk. Först åkte jag ju på en förkylning och sen bihåleinflammation på det. Först i onsdags kände jag mig helt frisk. I torsdags blev sonen förkyld igen och idag känner både jag och min sambo att det är på gång igen. Så otroligt tråkigt! Jag orkar inte med en omgång till med bihåleinflammation!

Jag slapp i alla fall ta penicillin och det är jag glad för! Att slå ut immunförsvaret i dessa förkylningstider hade inte varit bra.

Jag hade planer på att träna idag, jag var helt inställd på det. Men när jag vaknade i morse så kände jag direkt att det inte skulle bli någon träning. Täppt i näsan igen och svag huvudvärk. Jag är inte direkt snorig utan det känns mer som jag bara är svullen i näsan och täppt av den anledningen. Det lättar när jag kommer ut. Känns ungefär som sista dagarna av bihåleinflammationen.

Jag har börjat med nässköljning två gånger om dagen och det var det som hjälpte mot bihåleinflammationen. Eftersom sonen blev förkyld igen så fortsatte jag med två gånger om dagen men jag tänkte dra ner till en gång om dagen sen. Nu fortsätter jag med minst två i alla fall tills jag är frisk igen. Det kan ju vara något tillfälligt också. Vi var ute hela dagen igår och på grund av en massa saker vi inte kunde påverka så blev det först McDonald till lunch och sen Burger King på kvällen. Jag mår alltid mer eller mindre kasst efter sådana måltider. Så det kan ju vara så att om jag tar hand om mig idag, dricker mycket vatten och gör nässköljningar så kanske jag är rätt bra imorgon. Jag hoppas på det i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar