lördag 1 januari 2011

Första dagen - känns sådär

Jag skrev ju häromdagen att jag inte hade haft ont i halsen sen jag började med järntabletterna. Well, imorse var det tillbaka igen. Inte så mycket, men det är samma halsont ,så det är lite oroväckande.
Jag misstänker igen att det kanske är den där Thaimaten vi åt häromdagen. Det är ju inte första gången det sammanträffar med mitt halsont. Min sambo fick ont i magen dagen efter också, så det blir nog inte mer Thai och Kinamat för oss nu.
Jag hoppas det går över snabbt och att det inte kommer tillbaka.

Jag har inte ätit något socker idag förutom lite som fanns i de vita bönorna till chili con carnen. Men jag väljer i alla fall den sorten med mindre socker och mindre salt. Resten får vara okej.
Jag har jobbat idag och haft vattenflaskan bredvid mig hela tiden, så jag har i alla fall fått i mig rejält med vatten. Några gånger har jag varit sugen på godis. Den där känslan av att sätta sig ner i soffan med något gott och kolla på en bra film. Men jag försöker trycka bort känslan och bara tänka på filmen utan godis. Jag måstre ju vänja mig, känns det som. Jag kan inte fortsätta trycka i mig så mycket godis som jag gör. Imorse vägde jag in mig på 58,1. Det är långt över min normala vikt. Men jag gör ju något åt det i alla fall.

Huvudvärken ligger på lur och jag antar att morgondagen kommer att bli ganska tuff. Dessutom svider mina ögon. De brukar göra det när jag har huvudvärk, men på sistone har de svidit oftare. Jag hoppas att jag kan få rätt på allt skit om jag bara börjar sköta mig lite bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar