måndag 3 januari 2011

Illamående och viktnedgång

Mådde illa imorse, men det gick över efter några timmar. Har haft svag huvudvärk, men inte så illa att jag har behövt ta några tabletter. Är ganska trött och har ingen energi. Halsontet har gett med sig och det verkar faktiskt som jag med ganska stor säkerhet kan säga att det berodde på natriumglutamaten i Thaimaten. Dock verkar det inte hända varje gång, men det beror kanske på hur min kropp mår för tillfället? Hur bra jag tål det?

Jag har gått ner ett kilo på två dagar. Inte mig emot! Fast det är väl mest vatten nu i början. Jag räknar inte med att det håller i sig.

Tanken slog mig snabbt idag, varför jag gör detta? Varför plågar jag mig och utesluter socker. Jag känner mig ju ändå inte bättre och friskare och piggare. Men tanken slog snabbt om till att jag faktiskt GÖR något som är bra. Det kan inte vara negativt, helt enkelt. Och jag väger verkligen alldeles för mycket just nu. Med den här dieten så kan jag vara nästan säker på att jag inte gör det värre. Och det ÄR ju lite tufft i början innan vanan sitter där och sockersuget håller sig borta för det mesta. Det handlar mycket om att fokusera på annat. Och det är inte helt lätt. Den lilla djävulen sitter där inne och talar om för mig att jag visst ska äta godis. Bara lite. Ibland. Att jag kan hantera det. Men det vet jag ju att jag inte kan! Det finns inget lite eller ibland. Det är mycket och alltid! Det är dags att säga hejdå till socker, så är det bara! En gång för alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar