lördag 7 augusti 2010

Det var nära...

Det var verkligen nära att jag föll för frestelsen att köpa hem godis idag. Jag kände hur tankarna började snurra: "Jag kan ju äta godis idag och sen börja om imorgon" och "Jag har ju redan ätit lite socker den här veckan (ketchup och kex), så jag kan lika gärna svulla godis idag och börja om imorgon". Jag verkligen tyckte att det var en bra idé!

Jag tror faktiskt att det var bloggen som räddade mig lite. Det skulle känts ganska pinsamt att erkänna att jag hade fallit dit. Jag gjorde en liten deal med mig själv och bestämde mig för att göra en fruktsallad med vispgrädde ikväll. Det är sött och gott utan att innehålla socker. Jag har också suttit och googlat lite om sockerberoende och hittade en del bra länkar med positiva erfarenheter. Folk som hade varit sockerfria i flera år och som inte ens saknade godiset.

Undrar om jag någonsin kommer till den punkten? Att inte ens vilja ha godiset? Till och med tycka det är äckligt? Det känns inte så just nu. Det känns som att jag alltid kommer att vara tvungen att kämpa för att hålla mig ifrån det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar