torsdag 19 augusti 2010

Fortfarande sockerfri och ont i halsen...

Sockersuget är mer eller mindre borta nu. Det är bara ibland på kvällarna som jag vill ha något gott. Fast det behöver nödvändigtvis inte vara något med socker i.


Varje gång jag ser en reklam med godis eller choklad eller cola i så tänker jag att jag aldrig får äta/dricka det mer. Sen funderar jag lite på hur det känns. Oftast känns det helt okej! Och jag är helt klart gladare och lugnare och mer stresstålig nu. Det känns skönt!

Fast idag har jag rejält ont i halsen. Antagligen har jag en förkylning på gång eftersom sonen har varit förkyld i en vecka nu. Trist.
Jag har ofta ont i halsen, men de sista två månaderna har det varit bra nästan hela tiden. Jag funderade lite på om det kunde vara bristen på mjölk som gjorde att halsontet försvann? Sonen tål inte mjölk så det mesta vi har ätit är mjölkfritt. Men igår, bara tio minuter innan halsontet satt igång, så drack jag en kopp te med grädde. Och jag har även haft känningar av halsen efter att jag har ätit fruktsallad med grädde. Fast inte lika kraftigt.
Fast förmodligen är det väl bara en förkylning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar