söndag 15 augusti 2010

Två veckor

Nu har det gått två veckor som sockerfri. Eller i alla fall 99% sockerfri. Det retar mig att jag inte kan plocka bort den sista procenten. Det är alltid små undantag som måste göras. Okej om man är borta och inte själv kan påverka, men hemma skulle jag gärna vilja ha det helt sockerfritt.
Jag har i alla fall hittat jordnötssmör utan socker så det kör jag på nästa gång.
Majonnäs provade jag att göra själv igår och det blev riktigt äckligt. Oanvändbart. Det smakade bara olja. Rapsoljan jag använde var rätt smakrik (kallpressad) så det kan ha berott på det. Jag får ge det en chans till med en annan olja och se om det blir bättre. Kanske ett annat recept också.

Igår kväll blev det Toast Skagen och både brödet och majonnäsen var det socker i. Det var helt enkelt för sent påtänkt för att hitta alternativ.

Köpte hem lite nötter också. Bra att ha hemma när man är sugen på något!

Idag är det söndag och lilleman är sjuk så det blir nog inte så mycket gjort idag. Har lite huvudvärk också eftersom det inte har blivit mycket sömn i natt. Funderar på att träna, men känner inte riktigt för det. Varför är det så svårt att komma igång efter ett uppehåll??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar