tisdag 10 augusti 2010

Vita bönor i tomatsås...

...det sket sig direkt med att vara hundra procent sockerfri. Skulle göra Chili Con Carne till middag och i de vita bönorna i tomatsås så var det socker såklart. Det visste jag egentligen, men jag tänkte inte på det. Nu är det väl inte så jättemycket så det gör egentligen inget. Jag har inte heller drabbats av något jättesockersug så det är nog lugnt.

Men lite retsamt är det....jag får se om jag kan hitta vita bönor i tomatsås utan socker. Jag har kollat det innan och inte hittat något, men det var ett tag sen så det kanske finns nu? Orkar inte stå och koka bnorna själv även om det hade varit det bästa. Det tar så himla lång tid!

I alla fall så kompenserade jag det genom att skippa pitabrödet och istället äta broccoli, gurka och tomat till.  Det blev riktigt gott det med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar