lördag 7 augusti 2010

Nästa vecka

Det har nu gått snart en vecka som sockerfri. Jag tänkte att jag skulle försöka trappa upp det lite nästa vecka. Jag ska försöka att verkligen undvika ALLT socker den här veckan. Ingen ketchup, inga kex. Tyvärr kommer jag att få göra undantag på måndag. Min sambo fyller år och det blir smörgåstårta. Hemmagjord, så jag har koll på ingredienserna i alla fall. Men det är socker i majonnäsen och det är socker i skinkan. Jag hittade inga alternativ. Vågar mig inte på att göra egen majonnäs samma dag som jag ska göra smörgåstårtan. Det får jag experimentera med en annan dag.

Måndag blir en tuff dag över huvud taget. Det vankas Ballerinakex, kanelbullar och läsk. Och det ska jag låta bli. Smörgåstårtan får vara okej, det är en liten mängd socker i det stora hela. Klarar jag måndagen så känns det som jag ska klara vad som helst!

Så om man bortser från måndagen så ska resten av veckan bli helt sockerfri. Jag kommer säkert att göra en och annan miss, men det får man räkna med nu i början. Sen när jag känner att allt socker är helt borta och jag känner mig trygg med det, så är det dags att ta tag i vetemjölet också. Det är lika beroendeframkallande som socker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar